Chirurgia naczyniowa i ortopedia

Cena

Skleroterapiaod 300 PLN

Ostrzykiwanie pajączków i drobnych żylaków

Wskazania:

Metoda polecana jest dla osób pragnących pozbyć się defektu kosmetycznego, dla osób posiadających przeciwwskazania do leczenia operacyjnego bądź po prostu pragnących uniknąć kontaktu z chirurgicznym blokiem operacyjnym.

Na czym polega działanie:

Obliteracja (skleroterapia) jest metodą usuwania żylaków kończyn przez ich zasklepienie. Leczenie jest niemal bezbolesne, znieczulenie najczęściej w ogóle nie jest potrzebne. Jako metoda nieoperacyjna, jest mniej obciążająca i mniej ryzykowna dla pacjenta. Zabieg polega na podaniu do uszkodzonych naczyń środka farmakologicznego. Środek ten działa na śródbłonek naczynia krwionośnego, co powoduje stopniowe włóknienie ściany naczynia, zmniejszenie średnicy, po czym jego zarośnięcie. Z zewnątrz objawia się to zaniknięciem widocznych dotychczas, nieestetycznych siatek żylnych. W tym celu do uszkodzonego naczynia podaje się środek farmakologiczny, który powoduje obkurczenie i zasklepienie uszkodzonych naczyń. Ustalono, że skleroterapia stanowi metodę z wyboru przy leczeniu żylaków siatkowatych oraz teleangiektazji, czyli tzw. pajączków. Jest ona powszechnie zalecana jako uzupełnienie operacji, do zamykania żylaków pozostałych po zabiegach operacyjnych. Obecnie panuje pogląd, że leczenie operacyjne i obliteracyjne żylaków kończyn dolnych doskonale się uzupełniają i u wielu chorych mogą być stosowane w czasie jednej operacji lub kolejno.

Efekt:

Zanikają przebarwione naczynia, widoczne dotychczas przez skórę. W miejscu podania środka może pojawić się obrzęk skóry, niewielkie bąble, zaczerwienienie skóry wokół oraz ból w kilka godzin lub dni po zabiegu. Objawy te mogą być zniwelowane poprzez zastosowanie zimnego okładu, leku przeciwbólowego oraz ucisku zewnętrznego – stopniowanej kompresji.

Rekonwalescencja i zalecenia po zabiegu:

Po zabiegu pacjentka wraca do domu, do swoich codziennych czynności. Przez miesiąc po zabiegu nie należy opalać się na słońcu czy solarium. Nie należy też podgrzewać nóg w trakcie np. gorących kąpieli czy sauny. W tym okresie wskazane jest także noszenie rajstop uciskowych, które utrwalają i zabezpieczają osiągnięty efekt kosmetyczny. Można stosować preparaty zewnętrzne poprawiające napięcie drobnych naczyń: wyciągi z ogórecznika, kasztanowca itp.

• cukrzyca
  • zakrzepica żył głębokich
  • rozległe zakażenie bakteryjne skóry
  • krytyczne niedokrwienie kończyny